پارتیشن شیشه­‌ ای چیست؟
نوشته شده توسط : زهرا

پارتیشن به معنای جداسازی، تفکیک و قسمت بندی است. با پارتیشن بندی می­‌توان فضای بزرگ را به چند قسمت تقسیم کرد و چندین فضای کاربری در محیط­‌های مختلف، مانند مکان­‌های اداری و مسکونی، طراحی نمود. از رایج­‌ترین پارتیشن بندی­‌ها می‌­توان به پارتیشن بندی شیشه ‌­ای، پارتیشن بندی MDF، پارتیشن بندی PVC، پارتیشن شیشه و MDF، پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی و پارتیشن شیشه با پروفیل آلومینیومی اشاره کرد.

پارتیشن شیشه­‌ ای چیست؟

متریال اصلی به کار رفته در این نوع پارتیشن، شیشه است. پارتیشن شیشه ­ای (دیوارهای پارتیشن شیشه‌­ای) همان دیوار شیشه­ ای است که به لحاظ بصری زیبایی محیط را دو چندان کرده و در عین حال فضاها را از یک دیگر تفکیک می­کند، به عنوان یک عایق صوتی عمل می­کند و از ورود آلودگی به محیط داخل جلوگیری می­نماید. بنابراین، می‌­توان از این پانل­ های شیشه‌­ای باکیفیت و بدون بار به عنوان ابزاری ساده و سریع برای ساخت یک محیط کاری زیبا و کار آمد استفاده کرد. امروزه پارتیشن­ های شیشه­ ای در طرح­‌ها و رنگ­‌های متنوع و در مکان­‌های مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند.

 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ­ای

  1. پارتیشن­‌های شیشه‌­ای نسبت به مصالح ساختمانی سنتی مانند سفال بسیار مقرون به صرفه‌­تر هستند.
  2. دیوار پارتیشن‌ شیشه‌­ای مقیاس پذیر و قابل تنظیم است.
  3. بر خلاف دیوارهای ساختمانی سنتی، پارتیشن­‌های شیشه‌­ای هم ثابت و هم متحرک هستند.
  4. دیوارهای پارتیشن شیشه‌­ای بدون قاب (فریم لس) نیاز به نور اضافی را کاهش داده و اجازه می­دهد نور طبیعی در محیط قرار بگیرد و به سایر فضاهای کاری نیز منتقل شود.
  5. پارتیشن­های شیشه­ای نسبت به دیگر پارتیشن‌­ها 10 میلی متر ضخامت کم­تری دارند.
  6. نصب دیوارهای پارتیشن شیشه‌­ای چه با ارتفاع استاندارد و چه با ارتفاع کامل بسیار سریع و راحت صورت می­گیرد.
  7. برای فریم و شیشه‌­ی پارتیشن شیشه­‌ای، طیف گسترده‌­ای از رنگ­‌ها قابل انتخاب است.
  8. انواع طرح­‌های سند بلاست را می­‌توان روی دیوارهای پارتیشن شیشه‌ ­ای اعمال کرد.
  9. می­‌توان دیوارهای پارتیشن شیشه­‌ای را مجددا پیکر بندی و یا آن­ها را جایگزین کرد.

10. نگهداری از پارتیشن شیشه‌ ­ای راحت بوده و برای تمیز کردن آن تنها به یک شیشه شور و یک دستمال میکرو فایبر نیاز است.

 

انواع شیشه­ مورد استفاده در دیوارهای پارتیشن شیشه­ ای

  1. فلوت: همان شیشه­ های ساده‌­ای هستند که به دلیل ارزان بودن در ساختمان­‌ها به فراوانی استفاده می­‌شوند اما کارایی و عمر زیادی نداشته و بسیار ظریف و شکننده‌­اند، زیرا در ساختار آن­ها هیچ تغییری رخ نداده است.
  2. سندبلاست: روی شیشه­‌های سندبلاست با استفاده از ماسه و آب طرح­های گوناگون (اغلب به صورت سفید رنگ) رسم می­‌شود.
  3. لمینت: میان شیشه­ لمینت ماده‌­ای ژله­‌ای قرار می­گیرد که قدرت شیشه را در برابر ضربه و فشار افزایش داده و در صورت شکستن شیشه حجم پرتاب خرده شیشه­‌ها را کاهش می­دهد. بنابراین شیشه­‌ی لمینت اغلب در محیط­‌هایی مانند ماشین استفاده می­‌شود که احتمال ضربه و فشار روی شیشه زیاد است.
  4. سکوریت: سکوریت با توجه به ایمنی، ضخامت، شکستن بی خطر و مقاومت دمایی بالای آن مناسب­‌ترین و بهترین نوع شیشه برای پارتیشن‌­های شیشه‌­ای است.

 

انواع پارتیشن شیشه­‌ ای

  • پارتیشن شیشه‌ ­ای بدون فریم یا فریم لس: یکی از محبوب‌­ترین انواع پارتیشن است که به صورت شیشه­ تک جداره­ 10 میلی متری از نوع سکوریت کامل و با قابلیت اجرای انواع سندبلاست (مات، راه مات، طرح، لوگو) نصب می­‌شود. بین دیوارهای این نوع پارتیشن مانع و جداکننده‌­ای وجود ندارد و شیشه‌­ها یک دست هستند. دید، زیبایی و انتشار نور در پارتیشن شیشه‌­ای بدون فریم نسبت به پارتیشن شیشه­‌ای فریم دار بسیار بیشتر است؛ علاوه بر این نصب پارتیشن شیشه­ای فریم لس نسبت به پارتیشن شیشه­‌ای فریم دار مقرون به صرفه‌­تر است. جای گیری، پرتی و استفاده از پروفیل در این نوع پارتیشن کم­تر بوده و سطح مفید آن بیشتر است. پارتیشن شیشه ای بدون فریم در انواع با چهارچوب و درب چوبی، با چهارچوب فلزی و درب شیشه‌­ای، بدون چهارچوب و درب و ... موجود است.

 

  • پارتیشن شیشه‌­ ای فریم دار: درساخت این نوع پارتیشن شیشه­‌ای از سخت افزارهای نگهدارنده­ شیشه مانند آلومینیوم (کاور استیل شده، فریم U با رنگ کوره‌ای، فریم M با رنگ الکترواستاتیک) و ام دی اف استفاده می‌­شود.

 

  • پارتیشن شیشه ­ای تک جداره: نسبت به پارتیشن شیشه‌­ای دو جداره نازک‌­تر و سبک­‌تر بوده و از یک لایه شیشه ساخته می‌­شود. این نوع پارتیشن شیشه­‌ای غالبا متحرک و قابل حمل است و معمولا در محیط­‌هایی استفاده می­‌شود که تمرکز بر تفکیک فضا است و عایق صوتی و برودت چندان اهمیتی ندارد؛ اگر چه این نوع پارتیشن­‌های شیشه‌­ای نیز تا حدی عایق صوتی و عایق دما هستند.

 

  • پارتیشن شیشه ­ای دو جداره: این نوع پارتیشن شیشه­‌ای از دو لایه شیشه سکوریت 8 میل و 6 میل ساخته شده و با این حال از شفافیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که پارتیشن شیشه‌­ای دو جداره عایق بسیار قوی صوتی است در مکان­هایی با سر و صدای زیاد پیشنهاد می­‌شود. علاوه بر این پارتیشن شیشه­‌ای دو جداره از انتقال دما و حرارت نیز جلوگیری می­­‌کند.

 

  • پارتیشن شیشه‌ ­ای ثابت: این نوع پارتیشن برخلاف پارتیشن شیشه­‌ای متحرک به نصب نیاز دارد و به کمک بست روی زمین محکم می­شود. ارتفاع برخی از آن­ها بلند بوده و به سقف متصل می‌­شوند و ارتفاع برخی دیگر کوتاه است.

 

  • پارتیشن شیشه‌­ای متحرک: از پارتیشن­‌های شیشه­‌ای متحرک می­‌توان برای ساخت فضاهای موقت استفاده کرد و آن را به راحتی به مکان­‌های دیگر منتقل نمود. این نوع پارتیشن از پنل­‌های شیشه­‌ای تشکیل شده است که توسط بست­‌هایی به کف پنل چفت شده و آخرین پنل آزادانه روی پاشنه­ در می­چرخد. پارتیشن شیشه‌ای متحرک می­تواند به دو صورت پانلی و یا آکاردئونی استفاده شود.

 

انواع درب برای پارتیشن شیشه­‌ای

  • درب لولایی: این درب حول محورهای تعبیه شده در لولا به صورت دورانی می­چرخد و باز و بسته می‌­شود.
  • درب کشویی (ریلی): این درب در راستای ریلی که که در سقف یا کف تعبیه شده حرکت می­‌کند و اغلب در سالن­‌های چند منظوره مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

 

هزینه­ پارتیشن شیشه‌­ای

قیمت پارتیشن شیشه­ ای به عرض و ارتفاع آن، نوع شیشه­ مورد استفاده (فلوت، سندبلاست، لمینت، سکوریت)، ضخامت شیشه­ مورد استفاده (یک جداره، دو جداره)، نوع پارتیشن (بدون فریم، فریم دار)، نوع سخت افزار و یا یراق آلات نگهدارنده­ شیشه (استنلس استیل، سربی و یا آلومینیومی)، تعداد درب­ها و.. بستگی دارد. شما با توجه به نیاز خود و ویژگی­‌های محیط مورد نظر، پارتیشن شیشه­‌ای مناسب را سفارش می­‌دهید.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: